T-shirts pimpen

Hey allemaal,

het is weer zomervakantie en er is dus weer genoeg tijd om leuke dingen te doen.
Vandaag heb ik met mijn vriendin een saai shirt helemaal hip gemaakt.

Wat je nodig hebt is het volgende:
  • shirt (action)
  • sjablonen (van je computer)
  • schaar/Stanleymes
  • snij mat
  • plakband
  • sponsje/kwastjes
  • textielverf (hobbywinkel)
  • eventueel kraaltjes of andere versiersels
  • eventueel een föhn
Wij hebben al eerder een shirt helemaal hip gemaakt en vonden dat het voor herhaling vatbaar was.

Stap 1:
print leuke figuurtjes uit van bijvoorbeeld: je favoriete band, je favoriete tekenfiguur of van je huisdier.

Stap 2:
snijdt of knip hetgene uit wat je gekleurd wil hebben.



Als ik de letters een keur had willen geven had ik die uit moeten knippen in plaats van de minion.
Stap 3:
leg je sjabloon op de plaats waar je hem wil hebben en zorg dat je shirt goed strak ligt door er een karton onder te leggen en hem dan met wasknijpers vast te maken.
Stap 4:
Pak de gewenste kleur en spons het er voorzichtig op, zorg dat alles wat je wilt gekleurd is en droog hem eventueel met een föhn zodat het sneller gaat en om hem te fixeren.

ik heb er nog voor gekozen om de letters een kleur te geven, omdat je het anders niet goed zag. Alleen omdat ik iets te snel wilde is het uitgelopen, maar dat maakt het effect juist gaver vind ik.

 
ik heb er ook nog voor gekozen om er sliertjes aan de onderkant aan te maken, maar je kunt er ook bijvoorbeeld de mauwen af halen of de kraag lager maken.
 
als je helemaal klaar bent kun je ook nog kraaltjes aan  de sliertjes doen en dan ben je helemaal klaar voor de zomer.


PICTURE TIME !!!!






Reacties

Populaire posts van deze blog

Opa en Moes gaan schilderen

Landscape pocket

Samen schoenen pimpen