Haar verven

Hey allemaal,

Ik heb op negen april de onderkant van mijn haar roze laten verven en wil graag mijn ervaring met jullie delen.

Ik heb mijn haar de eerste keer laten verven bij de kapper zodat er een goede basis was.

 
Proces
Eerst is mijn haar volledig geblondeerd. Dit werd vervolgens uitgespoeld en ligt geföhnd. Hierna hebben ze er een roze spoeling ingebracht die ze een half uurtje hebben laten zitten.
Dit was het resultaat na de kapper:
 

 
Bijhouden
Een week na de kapper was de kleur erg vervaagd en niet meer echt roze. Bij de kapper had ik een potje kleur conditioner gekocht en daar kon ik de kleur dan mee bijwerken. Na een week was dit dus wel nodig en dus heb ik het bijgekleurd. Daarna heb ik de kleur twee weken laten zitten maar, na twee weken was de kleur er wel echt uit en moest het wel echt bijgewerkt worden.
 
Bijwerken
Om het haar bij te werken heb je de conditioner nodig. Deze breng je 's ochtend na het wassen van je haar in de gelkleurde punten aan. Doe dit met handschoenen anders hou je roze handen over! Dit laat je vervolgens zo lang mogelijk zitten, zodat de kleur optimaal in kan werken. Ik was het dan vervolgens 's avonds uit met lauw water en droog het af met een handdoek daarna doe ik er nog Nivea color crystalgloss in en laat het natuurlijk opdrogen.
 
Producten
Om de kleur zo intens mogelijk te houden, heb ik een paar producten aangeschaft.
Om te wassen heb ik van Guhl de shampoo en het masker aangeschaft:
 
 
Voor na het douchen heb ik van Nivea de color crystalgloss aangeschaft:
Deze houdt de kleur mooi en moet je op nat haar na het douchen gelijk verdelen over het haar.
 
 
Voor het bijkleuren heb ik bij de kapper de conditioner meegenomen:
 
 
 
Wassen
Omdat ik helemaal verliefd ben op de roze kleur probeer ik het zo weinig mogelijk te wassen. Maar omdat mijn haar bovenop snel vet wordt moet ik het wel goed bijhouden. Hiervoor heb ik de volgende tips.
Tip1:
Doe het onderste gedeelte van je haar in een staartje en probeer dit deel weg te houden van water en zeep. Hiervoor moet je je hoofd voorover buigen en vervolgens je haar zo nat maken en wassen.
Tip2:
Als tip 1 niet lukt kun je het onderste gedeelte van je haar in een boterhammenzakje/diepvrieszakje doen en die vervolgens dicht maken met een haar elastiekje. Bij deze truc moet je alsnog je hoofd voorover buigen en zo wassen maar met deze tip heb je wel minder kans op het nat worden van je geverfde haar.
Wassen
Probeer voor alsnog je haar zo weinig mogelijk te wassen ik probeer het op zijn meest twee keer per week te wassen!!
 
Deze foto is gemaakt op donderdag 5 mei na de eerste keer wassen. Ik heb het geverfd op zondag 1 mei.
 
 
Ik ben nog steeds blij met de kleur, maar voor een volgende keer laat ik mijn haar met wat meer highlights verven, zodat het steviger word.
 
Ik hoop dat jullie hier wat aan hadden en tot snel!!
 
 
 
 
 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Opa en Moes gaan schilderen

Landscape pocket

Samen schoenen pimpen