Artez update

Hey allemaal,
 
Hierbij een update over Artez, en waarschijnlijk ook de laatste.
Voorlopig houdt het avontuur van Artez hier op maar wie weet kom ik terug.
 
Voor de toelating heb ik 3 verschillende thuisopdrachten gemaakt en die wil ik graag aan jullie laten zien.
 
Te beginnen met het lichtvoorwerp.
Mijn inspiratie haal ik vooral uit de natuurkunde, scheikunde en biologie:
 
 
Licht ontstaat door elektromagnetische golven die een bepaalde frequentie hebben.
Hoe hoger of lager de frequentie geeft aan welke kleur het licht krijgt.
Zodra het licht geabsorbeerd word door het voorwerp word een deel van het licht weerkaatst en zo ontstaat er kleur. Daarom zie je ook minder kleur wanneer het donker is.

 

Kleur word voor ons zichtbaar door de kegeltjes en de staafjes in ons oog.
 






 
Ik ben begonnen met een klein lichtonderzoek.
 

 
Dit zijn de eerste ideeën voor mijn lichtvoorwerp. Ik wilde graag iets doen met kleur en wat geeft nou meer keur dan de regenboog. Een regenboog word gecreëerd door dat het licht gebroken word, dit kan doormiddel van water of een prisma.

 
Uiteindelijk ben ik voor de ronde vorm van het oog gegaan met daarin een soort prisma gemaakt van oude cd's, door een wit scherp licht op het prisma te zetten vormt zich een prachtige regenboog op het plafond.
 


 
Vervolgens ben ik begonnen met het accessoire voor om het lichaam.
 

 
 
Hierbij ben ik gaan kijken naar het innerlijke naar buiten halen. Ook hier kwam de inspiratie voort uit de biologie.


Het mooiste innerlijke vind ik de ruggenwervel, het is een best breekbaar iets en toch onderhoud het bijna ons hele lichaam.
Daarom ben ik gaan kijken  naar materiaal wat een beetje viezig kan aanvoelen, omdat mensen dat vaak denken bij het innerlijke.
Maar ook materiaal wat stevig is zodat het niet snel kapot kan gaan.
Uiteindelijk ben ik gegaan voor lijmpistool, siliconenkit en ijzerdraad met band.


 
Van het lijmpistool materiaal heb ik de wervels gemaakt, die heb ik aan elkaar vast gemaakt met siliconenkit die nog een beetje viezig aanvoelt en ik heb de ribben gemaakt van band met ijzerdraad daaraan.
 

 
Uiteindelijk is het de ridgeback geworden.
 
Als laatste moest ik 3 inspirerende artikelen uitkiezen en bij een van die 3 een verhaaltje schrijven en daar weer 2 voorwerpen bij schetsen.
 

 
 Mijn verhaal was gebaseerd op het meisje met de rode schoentjes en hierbij heb ik de rode sneaker getekend met een wekker.
 
 
Mijn meest inspirerende designers zijn:
 
Roos Meerman,
Zij heeft zelf aan Artez gestudeerd en heeft geëxperimenteerd met de 3D printer.
Ik zelf heb mijn profielwerkstuk over de 3D printer gedaan en zou dan ook graag ooit mijn eigen schoenen gaan ontwerpen met de 3D printer. ( wie weet...)
 
 
Danit Peleg,
Is een buitenlandse designer die volledige collecties maakt met de 3D printer.
Ik vind het super knap dat je met een best wel fragiel materiaal toch zulke mooie kledingstukken kunt maken.
 
en tot slot
Romy Kuperus,
Zij maakt van etenswaren geweldige tassen en strikjes.
Ik vind haar werk super kleurrijk en met dit idee zou je nog veel meer accessoires kunnen maken.
 

 
Natuurlijk zijn er nog veel meer inspirerende designers en misschien kom ik daar later nog wel op terug.
 
Voor nu zeg ik:
TOT SNEL!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Opa en Moes gaan schilderen

Landscape pocket

Samen schoenen pimpen