Denim verven

Hey allemaal,

Ik heb mijn creativiteit weer eens de vrije loop laten gaan
en ben voor de zomer mijn korte spijker broekje gaan pimpen.

Benodigdheden:
  • Textiel verf ( Deka silk, Tulip textiel verf)
  • Acryl verf
  • Kwasten
  • Wattenstaafjes
  • Sponsjes
  • Denim broekje (H&M, Primark)
  • Oude theedoek
  • Strijkijzer

Stap1
Bedenk wat je op het broekje wilt maken en waar je het wilt maken.
Ik heb gekozen voor 1 achterzak en 1 voor zak.
Als ontwerp ben ik gegaan voor een bloesemboom, maar je kunt ook een galaxy of een strand enzovoort maken.

Stap 2
Begin met de achtergrond en gebruik hier niet al te donkere kleuren voor.
Ik ben gegaan voor groen tinten die door elkaar heen lopen.

 
Stap 3
Laat dit nu volledig opdrogen!!

Stap 4
Als alles nu volledig droog is kun je beginnen met het ontwerp.
Ik ben nu met acryl verf takken gaan verven, maar voor de galaxy zou je planten kunnen maken en voor het strand zou je mensen, parasols enzovoort kunnen maken.

Stap 5
Ik ben nu de bloesem gaan maken door een wattenstaafje te pakken en daarmee stippen te gaan zetten rond om de takken, met een kwast heb ik kleine stipjes gemaakt en heb hierbij ook gewerkt met lichtere en donkerdere tinten.



                                                                         
Stap 6
Maak kleinere details om het meer diepte te geven. Ik heb hierbij gewerkt met witte en gouden streepjes.


Stap 7
Laat alles weer goed drogen en pak vervolgens een oude theedoek.
Leg deze op het geverfde stuk en ga hier met een warme strijkbout over heen zodat het gefixeerd word.

 
 

Nu is hij klaar om gedragen te worden!!
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Opa en Moes gaan schilderen

Landscape pocket

Samen schoenen pimpen